קידום אתרים מקצועי
קידום אתרים מקצועי
בעידן בו האינטרנט שופע באתרים וברשת הישראלים מתווספים עוד ועוד אתרים על בסיס יומי, כבדי ליצור בולטות בשטח, בכדי לוודא
איילה
פורסם: 5/24/2010
מאמר זה שייך לקטגוריית
קידום אתרים מקצועי
קידום אתרים מקצועי
בעידן בו האינטרנט שופע באתרים וברשת הישראלים מתווספים עוד ועוד אתרים על בסיס יומי, כבדי ליצור בולטות בשטח, בכדי לוודא שגולשים אכן מצליחים להגיע גם לאתרים שלכם, אין כיום מנוס, חייבים להעזר בשירותי קידום אתרים מקצועי. בין אם באמצעות חברה חיצונית המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי או באמצעות מחלקה או מומחה, בתוך הארגון, אשר מתחה בתחום של קידום אתרים מקצועי.
קידום אתרים מקצועי - היכן לומדים את זה? קידום אתרים מקצועי הפך להיות מקצוע מבוקש יותר ויותר ככל שהאינטרנט מתרחב ונכנסים יותר ויותר שחקנים לשוק הוירטואלי. קידום אתרים באינטרנט נועדה לנתב תנועת גולשים המתעניינים בתחומים מסויימים אל האתרים העוסקים בנושאים אלו, ככל שיש יותר אתרים כך הסיכוי שהם יגיעו דווקא אליכם קטן (וכפי שכבר צויין, אתרי האינטרנט מתווספים על בסיס יומי) ולכן כל חברה, אירגון או קבוצה, אשר רוצים למשוך אליבם קהל גולשים, חייב/ת לחשוב על האופציה של קידום אתרים מקצועי.
קידום אתרים מקצועי - איך מתעדכנים בחידושים והמצאות על בסיס תמידי? קידום אתרים באינטרנט הוא תחום מאוד מאוד דינאמי.
אחרי פחות מעשור בו פועלים בעלי מקצוע בתחום, יש חדירה תמידים של כלים, שיטות, מגמות, תוכנות חדשותהמסייעות לעוסקים במלאכת קידום אתרים מקצועי (כולל גירסאות דפוס של מדריכים אשר יוצאים מידי שנה בחסות גוגל). עבור מי שבוחר להתמקצע בתחום של קידום אתרים מקצועי, האופציה של ללמוד מקצוע בצורה מסודרת פעם אחת וזהו - להתחיל לעסוק בו היא לא רלוונטית. מידי שנה ישנם כל כך הרבה שינויים ותהפוכות שמה שנלמד לפני שנה כבר אינו רלוונטי עוד לפני חלוף השנה. מי שבוחר לעסוק בתחום זה חייב להיות בעל יכולת למידה עצמית ויכולת הפנמת שיטותחדשות, מגמות חדשות, מעבר לכלים חדשים ושפות חדשות באופן סדיר. קידום אתרים מקצועי הוא תחום אשר מי שעוסק בו חייב להיות מחובר כל הזמן, בין אם זה באמצעות אתרי אינטרנט, בלוגים, פורומים לפירסומאים וקהילת המקדמים ובין אם מדובר בהרצאות וכנסים חיצוניים לחדושים ומגמות בתחום. זהו אחד התחומים בהם לא ניתן לנוח על זרי הדפנה... צריכים להיות כל הזמן עם היד על הדופק.
קידום אתרים מקצועי - איזה מודל עדיף, שירות קידום אתרים מקצועי או מחלקת קידום אתרים מקצועי בתוך הארגון?
קידום אתרים מקצועי הוא תחום מקצועי בפני עצמו והוא משרה מלאה. שלא כמו הזנת תכנים לאתר הבית או אפילו כתבית תכנים לעיתים קרובות, קידום אתרים דורש תחזוקה יומית של האתר וטיפול שוטף בחשבונות מול מנועי החיפוש (ישנם קמפיינים ממומנים בהם בעלי האתר משלמים למנוע החיפוש בכדי שיכוון אליהם גולשים ואלו חשבונות עליהם צריך לפקח מידי יום). לכן, האופציה של משרה חלקית או של טיפול "כדרך אגב" אינה אופציה עבור מי שלוקח את המשימה ברצינות. אם יש לכם בחברה רק אתר בית אחד והוא לא אתר גדול והמודל העסקי שלכם אינו נשען על כמות גדולה של גולשים,ניתן להעביר את הטיפול לחברה חיצונית,אם יש לכם פורטל גדול ופעילות עסקית המבוססת על קהילת גולשים מכובדת, במקרה הזה כבר יותר משתלם להחזיק איש קידום או יחידת קידום אתרים מאשר להעביר את כל התקציב הגדול הזה לחברה חיצונית.