פרסום ושיווק באינטרנט
פרסום ושיווק באינטרנט - מילת המפתח היא יצירתיות
פרסום ושיווק באינטרנט זו הדרך שלכם (מי שלא תהיו) למנף את העסק שלכם (מה שזה לא יהיה). לא,
איילה
פורסם: 5/24/2010
מאמר זה שייך לקטגוריית
פרסום ושיווק באינטרנט
פרסום ושיווק באינטרנט - מילת המפתח היא יצירתיות
פרסום ושיווק באינטרנט זו הדרך שלכם (מי שלא תהיו) למנף את העסק שלכם (מה שזה לא יהיה). לא, זה לא שזה לא מעניין מי אתם ובמה אתם עוסקים, זה מאוד מעניין ומאוד רלוונטי - פשוט כשמדובר על פרסום ושיווק באינטרנט - מדובר על ערוץ שמתאים לכולם ללא יוצא מן הכלל. לא כל מוצר יכול לעבור טוב בתשדיר רדיו (פירסומות לאיפור לדוגמא... צריך לראות את המוצר בעיניים) ומצד שני, עסק ליעוץ משפטי - זה שירות שמעט קשה להעביר בתשדיר טלויזיה של שלושים שניות לא? בעוד ערוצי המדיה השונים לא תמיד יתאימו לכם כמו כפפה ובעיקר לא תמיד יתאימו לכיס שלכם (לתקציב הפירסום שלכם), פרסום ושיווק באינטרנט תמיד יהיה רעיון מצויין - תמיד!
פרסום ושיווק באינטרנט - חשוב להכיר את השטח, לגשש ולראות מה קורה, איך המתחרים שלכם מפרסמים ומשווקים באילו אתרים, באיזו תדירות... זכרו, אין לכם מה לקחת דוגמא מחברות אשר פועלות בתחום אחר לגמרי, זה לא רלוונטי, המטרה שלכם בפרויקט של פרסום ושיווק באינטרנט היא להתחרות בחברות מהתחום שלכם. במקרה הזה, שווה ללמוד מה הם עושים, איך הם עושים, היכן הם עושים ולעשות את אותו דבר רק - חכם יותר, אסתטי יותר והכי חשוב - יצירתי יותר.
פרסום ושיווק באינטרנט חייב להיות יצירתי אחרת אנשים פשוט לאיזהו אתהמסר שלכם מרוב כל המסרים אליהם הם נחשפים. פרסום ושיווק באינטרנט חייב להיות בצורה משכנעת ואמינה גם מאחר וגולשם רבים נכווים מחויית הרכישה ובכלל מהפעילות המסחרית באינטרנט בה יש הרבה מקרי עוקץ. חשוב שכאשר אתם תעסקו במשימת פרסום ושיווק באינטרנט - תעשו זאת בצורה שהיא משדרת אמינות, שתשרה ביטחון על הגולש במיניעים שלכם ובמוצר עצמו.
פרסום ושיווק באינטרנט חייב להיות אסתטי - מדובר על פרסום ושיווק במדיה הכי ויזואלית / חושנית / כמעט אמיתית שיש. אנשים מצפים שיגרו את החושים שלהם באינטרנט, הם מצפים לאימג'ים וסאונדים סוחפים. פרסום ושיווק באינטרנט אמור לעודד לענות לגולשים על הצורך בבידור כי זו הסיבה שהם מתחברים לרשת. אם תדעו להגיע אליהם בצורה אסתטית, אמיתית, מהימנה ומשעשעת - הם שלכם.
פרסום ושיווק באינטרנט זה ממש לא משחק ילדים. למרות שאנחנו שומעים כל יום על ילדים שהם גאוני מחשבים ונכון שיש דברים שילדים יודעים לעשות באינטרנט או במחשב בכלל שמבוגרים צריכים לבקש מהם שיעורים פרטיים אבל כאשר מדובר על אסטרטגיות של שיווק ופירסום, נדרשת רמה מאוד גבוהה של ידע ומיומנות. באם אין בחברה שלכם אנשים המתמחים בפרסום ושיווק בפרט וכן בפרסום ושיווק באינטרנט בפרט יש לכם שתי אופציות:
1. להעביר את הטיפול בנושא לחברה מקצועית המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט תמורת תקציב קבוע מראש או תמורת אחוזים מהצלחת הקמפיין (או מודל המשלב את שתי שיטות התשלום: בסיס + אחוזים).
2. לשכור את שירותיו / שירותיה של מומחה / מימחית לפרסום ושיווק במדיה האינטרנטית.רוב החברות הגדולות והבינוניות במשק כבר השכילו לשלב אנשי פרסום ושיווק באינטרנט במחלקות השיווק והמכירה של הארגון מתוך הכרה בנחיצותם.